MBP Moto oznamuje akvizici historické značky Morbidelli
Inovace, řemeslná zručnost, vášeň a italský styl. Dlouhodobá vize a investice. „Centro Stile Morbidelli“ vyroste v Boloni.
MBP Moto hrdě oznamuje akvizici legendární značky Morbidelli. Tato iniciativa představuje novou kapitolu v historii společnosti MBP Moto i v historii motocyklových inovací, neboť spojuje špičkový design a technologie MBP Moto s mimořádným sportovním a imageovým dědictvím značky Pesaro Morbidelli. Spojení obou značek, které vede k vytvoření značky Morbidelli, má za cíl nově definovat obrysy motocyklové dokonalosti a fascinovat motocyklisty z celého světa.
Inovace, řemeslné zpracování, vášeň a italský styl jsou čtyři pilíře, na kterých se nová značka zrodila a které budou charakterizovat její produkty.
Dante Bustos, CMO společnosti Keeway Group: „Tato akvizice je důkazem snahy společnosti MBP Moto o dokonalost v motocyklovém průmyslu. Jsme nadšeni, že můžeme do naší rodiny přivítat historickou prémiovou značku, jako je Morbidelli. Umožní nám spojit odkaz závodního a řemeslného zpracování Made in Italy s naší vizí budoucnosti motocyklového sportu. Naše vášeň pro inovace v kombinaci s bohatým dědictvím značky Morbidelli povede k vytvoření motocyklů s bezkonkurenční směsí výkonu, designu a historie.“
Slogan Morbidelli MBP „Beyond the Ride“ (Za hranice jízdy) zdůrazňuje filozofii značky, která chce motocyklistům zprostředkovat zážitek: z jízdy, ale především z cestování, při němž jsou silnice a motocykl mosty, které spojují lidi a obzory ve jménu vášně, dobrodružství a svobody.
Sortiment Morbidelli bude zahrnovat silniční a crossoverové motocykly od 125 do 1000 cm3 a skútry od 125 do 500 cm3. První uvedení na trh se bude zpočátku týkat Evropy, Spojených států a Číny a bude pokračovat ve všech zemích, kde je skupina Keeway přítomna. Od první poloviny roku 2025 bude portfolio výrobků zahrnovat také počáteční řadu elektrických motocyklů a skútrů.
Investice a strategie jsou dlouhodobé. V Bologni vznikne „Centro Stile Morbidelli“ a nové výzkumné a vývojové centrum, které bude zkoumat nové technologie a materiály, zlepšovat design, výkon a přinášet světu italskou motocyklovou dokonalost ve jménu dědictví a vášně Giancarla Morbidelliho.
Giancarlo Morbidelli, vizionář
Giancarlo Morbidelli (1934) byl mechanický génius, skvělý podnikatel a legenda. Narodil se v Pesaru a od nuly založil společnost na průmyslovou výrobu dřevoobráběcích strojů, která byla během pouhých 15 let tak úspěšná, že své výrobky vyvážela do celého světa. Jeho skutečnou vášní byly však motocykly, zejména závodní, a jako vizionáři se mu během několika let podařilo z malé dílny umístěné v továrně společnosti postavit motocykly na Grand Prix. V roce 1968 se zrodila značka Morbidelli.Prvním motocyklem je GP o objemu 50 ccm. První vítězství se datuje do roku 1971, kdy Gilberto Parlotti na motocyklu 125 vyhrál Velkou cenu Československa. V roce 1975 vyhrál mistrovství světa výrobců a jezdců ve třídě 125 s Paolem Pilerim v sedle. V letech 1975 až 77 získal celkem 7 titulů mistra světa mezi jezdci a konstruktéry, včetně titulu mistra světa třídy 250 v roce 1977 s Mariem Legou. V roce 1979 debutoval v premiérové třídě se čtyřválcovou pětistovkou, ale bez zvláštních úspěchů, a v roce 1982 činnost závodního oddělení ukončil. V roce 1999 vytvořil Giancarlo Morbidelli v Pesaru muzeum věnované motocyklům, které se stalo jedním z nejvýznamnějších na světě, ale své brány uzavřelo ve stejném roce, kdy Morbidelli zemřel, v roce 2020 ve věku 85 let.
Inovace a dědictví značky
Morbidelliové představovali špičku v soutěžích, kterých se účastnili, a vyhrávali závody a tituly. Právě od setkání majitele Giancarla s výjimečným německým konstruktérem Jörgem Möllerem, který přijel do Pesara v roce 1974, se značka stala referenčním bodem v oblasti inovací závodních motocyklů. „Čaroděj“ dvoutaktních motorů Möller studoval dvouválce o objemu 125 a poté 250 cm3 , díky nimž se Morbidelli zapisuje do historie. Je to hrdinské, úspěšné a vzrušující období, na které Möller takto rád vzpomínal: „Byli jsme čtyři kočky, ale škrábali jsme se vzhůru jako tygři a zastrašovali soupeře jako lvi.“ Motory Morbidelli navržené Möllerem poznamenaly celou jednu éru a jsou zdrojem inspirace pro různé výrobce.
Po odchodu ze závodní dráhy se Giancarlo nikdy nepřestal honit za svými sny. V roce 1992 představil prototyp prvního silničního motocyklu Morbidelli, který byl zároveň prvním osmiválcovým silničním motocyklem v historii. Jmenuje se jednoduše V8 a je pomníkem italského génia a vášně pro motocyklový sport. Jedná se o supertourer s motorem o objemu 850 cm3 , který konstrukčně vychází z motoru Cosworth pro Formuli 1, jenž má být vyroben v omezené sérii 12 kusů ročně. Pod sérií je podepsán Pininfarina. Definitivní verze se objevuje v roce 1994 a je nejdražším motocyklem na světě. Byl vyroben jen v několika exemplářích.
O společnosti MBP Moto
Společnost MBP Moto byla založena v roce 2021 skupinou Keeway Group a stojí v čele motocyklových inovací, přičemž se věnuje vytváření budoucnosti jízdy s pokročilými technologiemi, průkopnickým designem a vášní pro otevřené silnice. Na veletrhu EICMA 2022 a 2023 představila společnost MBP Moto řadu prototypů, které nově definovaly design motocyklů a okamžitě zaujaly světovou motocyklovou komunitu. Jejich inovativní a nápadné návrhy na těchto přehlídkách označily společnost MBP Moto za průkopníka, vyvolaly všeobecné uznání a stanovily nové standardy v oboru. S každou prezentací si MBP Moto upevňovala pověst budoucnosti motocyklového sportu, kterou dychtivě sledovali nadšenci i odborníci.
O společnosti Keeway Group
Skupina Keeway Group má ve svém portfoliu společnosti a značky vozidel ve více než 100 zemích, včetně Keeway Motorcycles, založené v Maďarsku v roce 1999, a MBP Moto. Jako akcionář a globální distributor společnosti Benelli a dalších společností, které se věnují konstrukci a vývoji skútrů, motocyklů, jízdních kol, elektrokol a elektrických vozidel, je skupina Keeway Group nadnárodní společností s působností v Itálii, Španělsku, Maďarsku, Německu, Spojených státech a Číně, která v současné době prodává více než 500 000 vozidel po celém světě.